петък, 20 май 2011 г.

как да скулптваме милиони полигони в Blender

Бях виждал демо-та в интернет - 3D юзер скулптваше 40 милиона полигона без  никакъв "лаг" и недостиг на хардуерни ресурси.
Този артист работеше с видеокарта Нвидия 8800 .. която се води доста по-слаба от моето Ати 4850,а аз стигах границата на хардуера едва при 200 хиляди полигона.


ето тайната за безпроблемно скулптване :)  (която разбрах след дълго ровене по форуми)

1. Не използвайте базов обект за скулптване с прекалено малко полигони
(примерно използването на куб с 6 полигона е грешно)


 












Базовия обект трябва да е умерено и равномерно "субдивайднът" , защото Блендер използва оптимизация при скулптинг базирана на полигоните в изходния обект. Разделя скулптинг обекта на толкова порции колкото са базовите полигони - и ги рисува във вюпорта на части в зависимост от видимоста.


2. Изключете тази отметка (ускорява доста работата с милиони полигони)





















пожелавам ви приятно скулптване :)

Няма коментари: